carmenlouise


Antrekk 14102017

  • Publisert: 15.10.2017, 20:59
  • Kategori: Blogg
  • Hei!

    Håper dere har det fint. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å poste dette innlegget i går, men så ble det litt sent. I går var vi hos mormor da hun hadde bursdag, og selv om jeg ikke hadde på meg det mest wow antrekket, så tenkte jeg at jeg kunne uansett poste det her :-)

    Jeg merker at jeg er utav trening når det gjelder antrekksbilder, det er jo så lenge siden. Jeg husker det var en periode jeg postet antrekk hele tiden, men slik har det bare ikke blitt i det siste. 

     

    Jeg har tenkt mye på bloggingen min i det siste, og jeg satt å tenkte på det i helga at jeg har blogget i over 6 år! Mongobananer.blogg.no var den første bloggen min, og siden da har jeg blogget. Hvor regelmessig det har vært kan diskuteres, men bloggen har vært oppe. Jeg kommer ikke til å slutte med blogging med det første, men vil gjerne komme med et innlegg etterhvert der jeg forklarer og snakker litt om hvordan jeg ser bloggen kommer til å utvikle seg videre. Men ikke nå, jeg må først skrive det :-) Håper dere har det bra, også vil jeg beklage at det ble så sent, pleier å poste tidligere på dagen, men nettet var så tregt tidligere. Vi snakkes!

  • Publisert: 15.10.2017, 20:59
  • Kategori: Blogg
  • 11 kommentarer
  • Lately

  • Publisert: 02.10.2017, 12:17
  • Kategori: Blogg
  • Hei!

    Hvordan har dere det? Jeg har nå fått høstferie, og er meget fornøyd med det! Har tenkt på denne ferien, hatt nedtelling siden vi startet på skolen. Så godt trives jeg! Haha, neida, men jo jeg har tenkt mye på det.

    Det har vært mye i hodet mitt i det siste og det siste jeg har hatt tid til er blogging, men jeg vil gjerne ha en liten update så dere får med dere siste nytt. Så, hva har skjedd de siste ukene?

    - Som jeg så vidt nevnte, så var jeg syk for noen uker siden. Det satt i en god stund men føler jeg er skikkelig på bena igjen nå. Det var sånn typisk influensa, men som sagt er jeg god igjen nå.

    - London tur i november er bestilt! Jeg gleder meg veldig, dette blir den tredje jula vi reiser. Jeg kommer til å snakke mer om det senere.

    - På onsdag i uka som var, hadde jeg bestilt time til påfyll på øyenbrynene mine. Jeg følte de trengte en touch up. Da jeg kom til salongen, så hun på de og ba meg vente enda en stund siden jeg fremdeles har en del farge igjen. Hun farget dem i stedet, og får å være ærlig så er jeg enig. Jeg så det så godt da hun farget dem. Jeg har time igjen i slutten av oktober, og gleder meg til den timen. At runde en holdt så godt denne gangen overrasket meg veldig. Tidligere så har de fadet mye fortere, men men, jeg synes jo bare det er kanonbra! I tillegg til "vanlig" refill gå vi også en farge mørkere, åååh som jeg gleder meg til de er helt ferdige, they are gonna be boooomb. 

    Oooog nå sitter jeg i sofaen, med Amadeus (som altså er katten min, for de som ikke vet det), en kopp kaffe (som faktisk er tom nå, time for a refill) og pretty little liars. 

    Siden jeg nevnte pll, MÅ jeg jo snakke om det. Jeg så pretty little liars for første gang for noen år siden. Søstra mi hadde lånt sesong 1 på dvd av ei venninne, og jeg så sammen med henne. Jeg var litt for ung til at jeg likte det. Men da jeg ble litt eldre falt jeg helt. De siste årene har jeg fulgt serien og da A.D ble avslørt og serien var ferdig dette året, visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre med livet mitt. Så guess what, jeg begynte på nytt. Denne sommeren og høsten har jeg sett Pretty Little Liars om igjen, nå er jeg på sesong 6, og forventer å være ferdig med serien igjen før jul. Da begynner jeg nok om igjen på Gossip Girl, haha. 

    Beklager amatørbildene, men det får rett og slett bare fungere. Håper dere har det fint, så snakkes vi <3

  • Publisert: 02.10.2017, 12:17
  • Kategori: Blogg
  • 2 kommentarer
  • Min treningsplit

  • Publisert: 22.09.2017, 17:39
  • Kategori: Blogg
  • Hei!

    Jeg har merket at den siste tiden så har jeg blogget om visvas og nada. Det synes jeg egentlig er veldig dumt, selv om jeg egentlig skjønner det. Greia er den at det jeg gjør om dagen er å gå på skolen, komme hjem, spise middag og gå på trening, så kommer jeg hjem og gjør lekser, slapper av, hva enn jeg har tid til og må prioritere før jeg legger meg. Andre dager går jeg på skole, kommer hjem og går på jobb. Så altså, jeg har ikke tid til alt. Jeg vil gjerne blogge bedre, men jeg har andre ting jeg prioriterer. Som det jeg skal fortelle dere om nå.


    Min treningssplitt. Da jeg begynte med vektløfting/styrketrening, så hadde jeg en to-dagers-splitt. Overkropp og bein, egentlig veldig greit. Da kjørte jeg annenhver gang med overkropp og bein og jeg tror jeg hadde to eller tre hviledager, det husker jeg ikke. Jeg prøvde også å kjøre hele kroppen i løpet av en økt, og da trene annenhver dag, men det gjorde jeg ikke så lenge.

    Tidligere i år, falt jeg pladask for powerlifting, eller styrkeløft på bedre norsk. Powerlifting går ut på å løfte så tungt du kan (med rett teknikk, så klart) i knebøy, markløft og benkpress. Du har tre forsøk. Vekta du løfter i hver øvelse blir lagt sammen til en totalsum, den med høyest totalsum i sin vektklasse vinner. Jeg elsket dette, og elsker det fremdeles. Treningen min fra januar til mars (ish), gikk nesten bare i knebøy og markløft, en del benkpress pluss litt småtteri her og der. Jeg bygget meg opp til en god del kilo i disse øvelsene. Persen min i knebøy er på 77,5 kilo, Markløft er 80 eller 82,5 kilo, jeg klarer ikke huske hvilken det er. Så har jeg noen å 50 i benkpress. Problemet mitt er at jeg aldri skriver ned øktene mine, så det kan være jeg glemmer vekta hvis det går lang tid. Men benkpressen min tror jeg er på ca 55 kilo.

    De siste månedene har jeg fokusert nada på knebøy, markløft og benkpress, men heller mer isoleringsøvelser. Jeg begynte med personlig trener i april og jobbet med henne fram til juli, før jeg fortsatte på egenhånd. Splitten jeg fikk av henne var en to-dagers igjen. Biceps, Rygg, bein og mage, og bryst, triceps, skuldre og mage. Jeg skulle kjøre annenhver dag med høye repitisjoner (3*12) og lave repitisjoner (4*6), i tillegg 3 cardio økter og tøying. Denne treningsplanen fulgte jeg i mens jeg holdt på å øke i kalorier, jeg kommer tilbake til det senere. 

    Jeg likte denne planen og følgte den en stund, men slet med at rygg og bein dagene ble veldig tunge. Ryggen og beina er de største muskelgruppene i kroppen, noe som naturligvis sier at du trenger mye energi til å klare disse øktene. Jeg elsker å presse meg selv, jeg nyter smerten av å ikke klare siste repitisjon, men jeg liker ikke å ikke føle jeg har nok energi til treningene mine. Derfor gjorde jeg litt om på det, til det jeg gjør nå og har gjort den siste tiden..

    Mandag: Rygg, biceps

    Tirsdag: Skuldre, bryst og triceps

    Onsdag: Bein med hamstring og glute fokus

    Torsdag: Rest-day

    Fredag: Skuldre, bryst og armer

    Lørdag: Rygg og bein med quad fokus

    Søndag: Rest-day

    I tillegg så prøver jeg å holde på mine tre cardio økter, men den siste tiden har jeg ikke trent særlig cardio så kondisen trenger litt skjerpings nå. Så jeg begynner snart igjen med skikkelig cardio, mandag, onsdag og fredag.

    Som jeg nevnte så økte jeg i kalorier. Jeg lå ganske lavt og hadde ei forbrenning som var veldig treig. Det er en del vitenskap bak det, men for å forklare det litt enkelt så fungerer kroppen og metabolismen slik at for å gå opp i vekt må du spise over vedlikeholdskaloriene dine (?), mer enn kroppen din trenger. For å gå ned i vekt må du spise under dette. Men så har det seg sånn at om du ligger på for lave kalorier over lengre tid så kan det hende at kroppen din tilpasser seg de nye kaloriene, den kan på en måte "gå i dvale", og derfor må du droppe kaloriene enda mer for å gå ned i vekt. Dette kan være en metabolsk skade, men det skal en del til før det blir på det nivået bare så det er sagt. Når kroppen din da er så sliten av lave kalorier må du øke. Jeg lå langt under det jeg skulle, her snakker vi rundt 800 kcal for lite. Vi økte kaloriene mine, og dette ble en slags "bulk" for meg (bulk: å spise i et pluss i ant. kalorier der målet er å øke i muskelmasse), etter å ha gått opp rundt 5 kilo er jeg nå der jeg skal være med ei forbrenning som har våknet til liv igjen. Som sagt så er dette enkelt forklart, det er mye mer vitenskap og kunnskap bak. Mitt råd til deg er å spise til du er mett, og om du ønsker å gjøre noe med kroppen din så skaff deg hjelp fra noen som vet hva de snakker om eller les deg godt opp på egenhånd. Jeg ville aldri gjort noe av dette uten god kunnskap i bunnen. Trykk HER for å lese om min opplevelse? erfaring? med ortoreksi. Håper det er godt nok til at dere skjønner hva jeg mener med at det ikke er lurt å gjøre for mye med kost og trening uten kunnskap og/eller hjelp av folk som kan faget.  Selv ønsker jeg å jobbe med trening og ernæring, og det er en av de få hobbyene jeg har. I løpet av de siste årene har jeg lest, hørt podcaster og sett masse youtube videoer og dokumentarer for å lære mest mulig om dette temaet. Jeg kan godt skrive mer om trening og kosthold framover, det er noe jeg vet jeg kan, og liker veldig godt! 

    Til slutt skal jeg bombardere dere med litt bilder av meg.

    Så det så, det er min treningssplitt, som jeg trives veldig godt med, føler jeg får fokusert bra på trening og har definitivt lagt på meg en del muskler på relativt kort tid.

  • Publisert: 22.09.2017, 17:39
  • Kategori: Blogg
  • 2 kommentarer
  • Del 1 | Malta video

  • Publisert: 11.09.2017, 17:03
  • Kategori: Blogg
  • Aaaand it`s uppp!

    Håper dere synes videoen er kul og swag og nice og amazing, for det er jo alt jeg noensinne har ønsket meg. Neida, men joda, jeg håper dere liker videoen, det tok en halv evighet før den kom, men nå er del en ute, og dere må gjerne se den en million ganger og gi beskjed hva jeg kan gjøre bedre. Jeg vet det er flere ting jeg kan gjøre som vil forbedre meg og youtube, men jeg er ny, så be nice. Om jeg virker litt fjern så er det fordi dette er helt nytt territorium for meg. Jeg har blogget i ganske mange år, så det er jeg så vandt med, men youtube er jeg ikke helt komfortabel med enda, så igjen, let`s all be nice.

    t0FrPbYnL5Y


     

  • Publisert: 11.09.2017, 17:03
  • Kategori: Blogg
  • 0 kommentarer
  • Hola!

  • Publisert: 11.09.2017, 11:42
  • Kategori: Blogg
  • Hei!

    De siste ukene har vært...intense. Jeg har jo begynt på ny skole, bare det er jo nok til å ville krype sammen under et teppe. Jeg står opp klokka 6 og er hjemme 3 eller 4. jeg har tre dager der jeg har fri siste, så det er jo fint. Fredager når jeg har jobb derimot er tungt, da går jeg hjemmefra 7 på morgenen og er hjemme 8 på kvelden, etter jobb. Men men, slik er livet, det er litt slitsomt men jeg har tross alt valgt det selv. Utenom det så har jeg blitt syk, så nå ligger jeg på sofaen med et pulserende hode, snufsende nese, feber og vondt i hele kroppen. I går måtte Lene Mari ta de to siste timene på jobb for meg, da jeg ikke klarte mer. Forhåpentligvis er det snart over.

    Men, jeg ville altså bare sjekke inn, IM STILL ALIVE! Jeg har redigert ferdig del en av Malta, endelig og den kommer forhåpentligvis opp i kveld. Så stay tuned, i mens kan du se videoene mine fra Tenerife. Malta videoene blir bedre, synes jeg da. Og det er gøy! Beklager at det har hatt så lang tid. Det er bare sånn jeg er.

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Publisert: 11.09.2017, 11:42
  • Kategori: Blogg
  • 6 kommentarer
  • hits