hits

carmenlouise


Refeed, formsjekk og Albania

  • Publisert: 24.06.2018, 12:54
  • Kategori: Blogg
  • Hallo!

    Hper dere har det bra! N reiser jeg snart til Albania, og jeg gleder meg veldig. Blir deilig komme seg litt vekk. I gr hadde jeg formsjekk, og den gikk bra. Vi har kuttet ut kreatin i hp om at jeg skal se litt hardere/trrere ut. Det kreatin gjr er at fysikken kan se litt mykere ut av at musklene holder p vann. Jeg har holdt p en del vann i det siste, s selv om jeg er fornyd med fysikken min, er jeg ikke s hard som jeg gjerne skulle vrt. Kort og enkelt forklart gjr kreatin at musklene "fr" mer energi. Kreatin finnes naturlig i ulike matvarer, og ker lagringen av glykogen i musklene - alts, du kan eneklt greit gi ekstra p trening og bli sterkere. Kreatin er ikke en steroide, selv om det kan hres slik ut for foreldre. Jeg kan gjerne skrive et utfyllende innlegg om det senere om noen er interessert i litt mer forklaring bak, men m nesten srge for at det jeg skriver da er rett, vil ikke risikere skrive noe som er unyaktig eller feil.

    Utenom at vi har kuttet kreatin, har vi ogs kuttet litt karbohydrater fra risen, og kt kardioen min med fem minutter. N kjrer jeg 45 minutter kardio fem ganger i uka. Jeg begynner n p min andre uke med carb-cycle, og enn s lenge gr det bra! Jeg har 4 vanlige dager, 1 hy dag, 1 lav/null, og 1 middels. I gr var hy dag, der jeg ogs f et fritt mltid, som i gr ble pizza. I dag har jeg lav, eller null. S jeg startet med vanlig frokost som er havregrt, men resten av dagen er den eneste karbo-kilden grnnsaker, jeg fr derfor s godt som ingen karbohydrater i dag. 

    I morgen reiser vi som sagt til Albania, og det blir en veldig lang reise. Vi starter med ta tog til Gardermoen p morgenen ogs tar vi fly videre. Jeg kommer til ta med meg en del mat, ogs fikser vi deeet.

    S det s, dette ble rotete og kanskje litt skrivefeil, men jeg tror jeg skal begynne pakke litt ogs skal jeg spise og trene, i dag er det bein, det kan bli spennende uten karbohydrater, haha, da gjelder det vre lur med timingen av mltidene!

    Hper dere har det fint, ogs kommer jeg nok ikke til blogge mens jeg er bortreist, men legg meg gjerne til p instagram og snapchat hvis du vil se hva som skjer i livet mitt, heter carmenlhh p s godt som alt av sosiale medier. Siste update er at jeg ogs har kjpt meg ny mobil, s er mye lettere for meg n oppdatere instagram, snapchat osv. med en mobil som ikke svikter. Trodde aldri jeg skulle bli iphone-jente, men here we are. 

    Processed with VSCO with m3 preset

  • Publisert: 24.06.2018, 12:54
  • Kategori: Blogg
  • 1 kommentarer
  • S lykkelig

  • Publisert: 14.06.2018, 14:16
  • Kategori: Blogg
  • Hei!

    Hper dere har det bra! Siden sist jeg blogget har jeg et par oppdateringer jeg tenker jeg vil dele med dere. First out, jeg kom ikke opp i eksamen! Og det betyr at jeg har sommerferie. Vi fikk endelig beskjed p mandag. Vi stod klare i gangen klokka 10.00 da de kom ut med en lapp der det stod at ingen av oss kom opp. S glad jeg var der har jeg ikke vrt p lenge. Den siste mneden (++) har motivasjonen min vrt p bunn, s hadde jeg komt opp hadde jeg slitt med finne motivasjon til gjre det bra, s heldigvis slapp vi det! I dag er det torsdag, og de to siste dagene har jeg ikke brukt p s mye annet enn nyte ferietilvrelsen.

    Prep is going great! Jeg var litt misfornyd forrige uke da jeg i lpet av ei uke ikke hadde gtt ned i vekt. Jeg veide inn p 58,5 kg og neste veiing tirsdagen etter var jeg fremdeles p 58,5. Denne tirsdagen var jeg derfor litt urolig for hva jeg kom til veie inn p. 57,5 kg. En hel kilo fra forrige uke, og jeg er veldig fornyd! Jeg kommer med en ny beskjed om at det ikke er optimalt for en "vanlig" vektnedgang. En bodybuilding-diett er ekstrem og du skal ha ekstreme resultater. Sceneformen er ikke sunn i det lange lp, og derfor br du ikke g p en s hard diett om du nsker varige resultater osv.

    Uansett er jeg fornyd med hvordan jeg ligger an. P lrdag er det 13 uker igjen, s jeg har god tid, men allikevel er jeg godt i gang. Jeg skal fra og med lrdag begynne p en ny carb-cycle, og jeg gleder meg til se hvordan kroppen min vil reagere p det. Mine spesifikke makroer og gram fler jeg meg ikke komfortabel med poste, da jeg er redd noen kommer over det og bruker dem p seg selv. Kanskje jeg nevner det senere, men som tidligere ortorektiker er jeg redd for pvirke noen i feil retning, P lrdag fr jeg 50% mer carbs enn vanlig, og et valgfritt mltid. Dette gleder jeg meg vilt til! Endelig kunne spise pannekaker, pizza, taco eller lignende. Lykke!

    Life is good, haha. Skal tilbake p skolen neste torsdag for ha en liten avslutning, men until then har jeg fri. N skal jeg preppe mat for resten av dagen og g p jobb om et par timer. Det som er s digg med vre hjemme n er jo faktisk spise fersk mat, whaaat, brand new world jo!

  • Publisert: 14.06.2018, 14:16
  • Kategori: Blogg
  • 0 kommentarer
  • Slik fr jeg torsk til smake godt

  • Publisert: 08.06.2018, 14:25
  • Kategori: Blogg
  • Hei!

    Hper dere har det fint! Jeg har fri og det er over 20 grader, s life is good! I dag tenkte jeg egentlig at jeg ville vise dere hvordan jeg lager torsken min, haha. Funfact om meg er at jeg egentlig ikke liker torsk, s det spise det opptil 3 ganger til dagen, kan vre utfordrende. Men det handler om gjre det beste utav det med krydder og grnnsaker. I tillegg til at jeg i grunnen ikke liker det, og at jeg spiser det s mye som jeg gjr, er det fint med variasjon. S i dag har jeg lagd maten min p to forskjellige mter, s hper jeg det kan vre interessant.

    Det jeg brukte i dag var:

    Squash, brokkoli, reddik, krydder, torsk og lyr.

    Jeg kan spise lyr og andre typer hvit fisk, grunnen til at jeg ikke kan ha for eksempel laks, er fett-innholdet. Torsk, lyr, sei mfl. er s godt som ren protein. 

    Jeg foretrekker helt klart lyr, men det er ikke s lett f tak i her jeg bor.

    Det jeg gjr er tine fisken, og finne fram tingene jeg skal bruke. S kutter jeg opp grnnsakene og legger frst squashen i bunnen p aluminiumsfolien. S legger jeg fisken p toppen med krydder, jeg foretrekker enkelt og greit salt og pepper (se etter rosa salt). Jeg topper det med brokkoli fr jeg pakker den inn og setter den p over-under varme, 200 grader i 15-20 min. Dette spiser jeg sammen med ris.

    S over til lyren. Du kan selvflgelig bruke begge metodene uavhengig av hvilken fisk du velger (eller kylling om du vil det). Det jeg gjr er igjen kutte opp grnnsakene- brokkoli, reddik, squash. Dette steker jeg p hy varme. Nr de er stekt tar jeg grnnsakene over risen og steker fisken. Til slutt blander jeg alt.

    Og voila!

    Det er ikke noe som tar lang tid, det er heller ikke s avansert. Jeg foretrekker mat som er rask og enkel, da jeg ikke synes det st p kjkkenet i en halv evighet nr det er fint vr ute er gy. So thats that, det er basically det jeg spiser for tiden.

     

  • Publisert: 08.06.2018, 14:25
  • Kategori: Blogg
  • 0 kommentarer
  • Hvordan gikk formsjekken?

  • Publisert: 29.05.2018, 17:18
  • Kategori: Blogg
  • Hei!

    Hper dere alle sammen har det fint! Sist jeg postet nevnte jeg at kroppen for frste gang reagerte p kaloriunderskuddet, og det gr bedre, men jeg kjenner fremdeles p det. Jeg forventet ikke noe annet, jeg vet hvordan dietter fungerer, men nr du kjenner p det glemmer du det litt bort at det faktisk er en vanlig mte reagere p. Siden sist har jeg vrt p formsjekk, som jeg kommer tilbake til snart. Jeg kjenner jeg virkelig trenger sommerferie n, siste innspurt hadde jeg i november egentlig. Neida, men jeg er fryktelig lei og sliten, det koster meg liksom ikke s mye droppe siste time eller spore av i timene,  noe jeg naturligvis ikke oppfordrer til, men jeg vil bare f det frem at det er ganske vanlig vre lei skole i slutten av mai alts! Men n er det ikke mye igjen, og fy sren s deilig det blir!

    S til grunnen til at du kanskje klikket deg inn her i dag, nemlig formsjekken min. Jeg reiste inn lrdag formiddag for se hvordan jeg ligger an. Jeg hadde 4 ukers innveiing i dag p 58,5 kg, s p 4 uker har jeg droppet 3,3 kg om min matte er korrekt. Det er ganske bra, vertfall med tanke p at jeg hadde en seig og kjip sykeuke i midten her. Dagen fr, alts fredagen, var jeg nok mer fornyd med fysikken min enn p lrdagen da formsjekken var, noe som selvflgelig er kjedelig. Tror jeg holdt p litt vann, noe som utgjr store forskjeller. 

    Mtte rett og slett sladde litt over ansiktet mitt da det var en uheldig vinkel og nei, haha, la oss bare la vre se p det. Kan vi btw. ta et minutt for de vakre buksemerkene jeg har p magen? 

    Ut i fra bildene ser jeg en god del forskjell p skuldrene, og ryggen, de popper mer p bildene til hyre, i tillegg ser jeg at jeg det har sluppet noe rundt mage og litt rumpe/hamstring. Vet ikke hvor tydelige forskjeller det er for alle andre, jeg har jo studert dem ganske solid n, haha. 

    Hvis vi ser bort fra hva jeg ser p bildene, merker jeg selv at lrene mine har sluppet noe, skuldrene mine popper mye mer, ryggen er mer markert og midja er smalere. Den verste delen av magen gr relativt fort, s det har jeg ogs merket. 

    Jeg har fremdeles 16 (ish) uker igjen, s jeg stresser ikke, og nr coach ogs er fornyd er det ikke noe bedre enn det! 

     

    S det s, vi har ogs justert bittelittegrann p dietten min, bare minket litt i havregryn, s det er ikke noe jeg merker enda. Jeg synes det var mye til begynne med, s var egentlig ganske greit g ned i mengde. 

    Det er updaten jeg har i dag, n skal jeg avslutte dette innlegget, spise og dra p trening. Merker jeg har vrt alt for drlig bruke briller de siste mnedene, jeg m zoome p nettleseren for se hva som str og hva jeg skriver, pluss at jeg har mttet g over mange skrivefeil i dette innlegget, s beklager om det er noen jeg har oversett, jeg ser det rett og slett ikke. Ha en strlende uke, s snakkes vi!

  • Publisert: 29.05.2018, 17:18
  • Kategori: Blogg
  • 2 kommentarer
  • Frste gang jeg opplever dette

  • Publisert: 24.05.2018, 21:23
  • Kategori: Blogg
  • Hei!

    Hper dere har det bra! N er jeg p uke nummer fire av dietten min, og so far so good. I dag er frste dagen jeg kjenner p et kaloriunderskudd. Jeg har droppet en del kalorier fra hva jeg l p fr diettstart, s det er ikke noen overraskelse at jeg merker det, men tidligere har jeg ikke kjent p at jeg har vrt sliten. Sant nok at jeg har kjent at jeg er sulten, og de mengdene torsk jeg spiser gjr at jeg merker at kosten min er noenlunde kjedelig. 

    Jeg har coachet meg selv gjennom to cutter tidligere, men de har ikke vrt s harde som det en konkurransediett er. Det har vrt "lifestyle-cutting" og ikke konkurranse-cutting. Uansett, i dag merker jeg det p kroppen, eller rettere sagt psyken. Den siste uka har jeg ikke sovet s godt, og natt til i dag l jeg vken i noen timer. Da jeg stod opp kjente jeg at hele kroppen var sliten. Ikke trett, men skikkelig sliten, seig og slapp. Hodet gr treigt og jeg kjenner at lunta er kortere. Samt at bevegelsene mine gr i slow motion, noe som ikke er gy nr jeg er p jobb og det er en fordel vre litt kvikk. Hodet spinner og jeg fler meg egentlig smsyk. Men, s er som sagt ikke dette noen overraskelse. Dette er frste dagen kroppen min har reagert p dietten, og den kommer til tilpasse seg igjen, det vet jeg. Men akkurat dagen i dag fles ikke bra. S jeg kommer til ta tidlig kveld og prve f litt kvalitetsvn, s satser vi p at kroppen og hjernen er med meg i morgen.

    Jeg ser at ting skjer, jeg har droppet rundt 3 kilo, og jeg ser jeg er leanere. P lrdag har jeg ny formsjekk, s fr vi se hva coach synes om hvordan jeg ligger an. Om jeg er fornyd s kommer jeg til poste formbildene etterp, s kan dere ogs se hvilke forandringer som har skjedd med fysikken min p de 4 ukene.

    Utenom denne updaten, kan jeg skryte av meg selv og si at jeg tok opp en prve i naturfag i dag. Jeg fikk beskjed i gr om at prven ble i dag, s grsdagen gikk til lesing, men selv om jeg stresset med lesingen fikk jeg endret 3eren til 6/5, og har n endret standpunkt-karakteren min i naturfag fra 4 til 5. Guess whos happy about that! 

    En ting jeg ikke er s happy about er at toget var forsinket da jeg skulle hjem i dag, og jeg var allerede drit sliten, s ville bare hjem fort. Det er buss for tog, og vi mtte da vente p at toget skulle komme, som var 40 minutter forsinket. Jeg sendte litt meldinger rundt, ogs hentet heldigvis mamma meg s jeg kom hjem i stedet for mtte sitte vente i en halv evighet. Begynte faktisk bare p gturen hjem, som er en kjretur p 15 min, s et stykke til fots. Men no worries, hadde ikke tenkt g E39 hjem, men det ble en gy snap, haha. 

    N tror jeg jeg har fylt dere inn. Livet mitt er ikke veldig spennende for tiden, det er siste innspurt p skolen og jeg jobber ogs en del for tiden, s bloggen er ikke frsteprioritet, pluss at det ikke er s gy lese om hvor mange milkshakes jeg lagde i dag. Men vent til sommeren, da blir det nok litt mer interessant! 

    N skal jeg ta meg en dusj og etterp lage lyr og ris fr jeg tar kvelden. Vi snakkes! :-)

  • Publisert: 24.05.2018, 21:23
  • Kategori: Blogg
  • 0 kommentarer