carmenlouise

Santorini del 2

• Publisert: 29.07.2016, 11:30
  • Hei hei!

Da var jeg tilbake med litt mer bilder og pjatt om turen jeg hadde til Santorini. Om du ikke har lest det forrige innlegget, kan du klikke HER

Fr vi reiste sto vi mellom to turer vi skulle hive oss p. Den ene var en guidet tur rundt p s og si hele ya inkl. vinsmaking p en vingrd. Den andre var middag p en bt mens man s solnedgangen. Vi valgte bli med p turen rundt p ya, noe jeg er veldig glad for!

Bussen gikk fra hotellet da klokka var halv to. Frste plassen vi var var kun en kort tur fra hotellet der vi gikk rundt, fikk div. info og tatt mange fine bilder. jeg husker dessverre ikke nyaktig hva han fortalte men det var noe om at bak en dr var det flere drer og bak de drene var det enda flere drer. S bak en dr tror jeg det var 15 hjem. Forst at det var mange ord og tall her, hehe, veldig stilig vertfall :-)

S kjrte vi videre til en super hy topp hvor det var konge utsikt, say no more, bare se p bildene.

S kjrte vi videre til den byen jeg tror jeg likte best, den var utrolig vakker, sjarmerende og koselig.

FUN FACT: Visste du at de bl takene vi tenker at er typisk gresk ikke kom fr p femti tallet?

And then we move on to the winery

Dette var utsikten fra selve vingrden. Santo winery om jeg ikke tar feil. Skulle gjerne tatt flere bilder herfra men det forsvant litt for meg, uansett s er dette en av plassene jeg kunne tenke meg gifte meg, herregud s fint det var p denne toppen!

Og resten av dagen og kvelden avsluttet vi p Oia (som btw. uttales iia)

Frst reserverte vi bord p en restaurant som jeg ikke husker navnet p, men apollo anbefalte den. Ikke g dit. De ansatte som vi mtte virket ikke srlig hyggelige og ikke srlig glad for at vi bestilte bord hos dem. S vi reserverte p en annen. Beklager men jeg kan ikke komme p hva den het, men det var noe snn "sunset" og om jeg ikke tar helt feil var det noe cocktail ogs, haha. Men der var det derimot koselige folk og fantastisk mat og utsikt! Er ikke uten grunn for at den het noe med sunset alts. S var jeg ogs superheldig med at dagens var vegetar.

Dette var rett foran meg, konge utsikt nr du spiser, haha.

Tortellini med et godt fyll, var noe ost og greier, haha, husker ikke helt, var s godt! Ogs var det soltrkede tomater og kremet ostesaus.

Etter vi hadde sett solnedgangen og spist bde middag og dessert, s m jeg bare avbryte meg selv om skyte inn en ting om denne desserten. Jeg bestilte sjokolade, jordbr, vanilje og peantt is om jeg ikke tar helt feil, uansett s gledet jeg meg til peantt isen (dette var en gigantisk is) men jeg "fant" den liksom ikke. Men jeg spiste og spiste og tenkte den sikkert l p bunnen av all isen. Hvilken skuffende opplevelse tror du ikke det var da jeg fant ut at de hadde tatt feil, jeg fikk banan is istedet for peantt... Trist men en fin historie i etterkant, husk se for dere meg som sliter med fire svre kuler is etter en mektig og god middag, haha. Men tilbake til det jeg skulle fortelle. Dere ser p bildene at det var en del folk i gatene for se solnedgangen (som btw er/var rundt halv 9). Da vi hadde spist og skulle ned igjen til bussen var det s godt som umulig komme seg ut. Gatene var proppet med mennesker, angret p at jeg ikke tok bilde av det, det var sick. Men det gikk :-) Jeg husker ikke nr vi var tilbake igjen men det var mellom ti og halv tolv en gang, haha, har virkelig ikke peiling, men en fin tur var det uansett :-)

• Publisert: 29.07.2016, 11:30
  • Santorini del 1

• Publisert: 26.07.2016, 14:54
  • Hei!

16 juli til 23 juli var jeg p Santorini. Jeg har i lpet av mine 15 r vrt i femten land/yer og Santorini er en av favorittene s langt. Hotellet vi l p heter Santo Miramare resort og ligger i byen Perivolos, et lite, sjarmerende strk.

I dette innlegget er det bilder fra hotellomrdet spesielt, ogs kommer jeg til poste et nytt innlegg senere der det er mer bilder fra ya osv. :-)

Jeg er usikker p hvor mange rom det var p hele hotellet men seks av rommene p hele hotellet var oppusset og veldig fine. Vi hadde tilsammen fire rom, og to av dem var oppusset. Rommet vi hadde var 106.

Lene Mari og mitt sitt rom.

Pool-baren hvor de hadde en helt sick god iskaffe!

Stranden som er rett nedforbi hotellet med egne solstoler med gode madrasser og om du vil ha noe drikke er det bare rekke opp ei hnd og bestille s kom de ned p stranda med det til deg, hvis ikke det er luksus then don`t ask me.

Dette hotellet kan jeg s absolutt g god for! De ansatte, rommene (alle rommene skal vre nye til neste r) og omrdet var kjempe bra. Som nevnt ovenfor s har jeg vrt i 15 land/yer og har reist flere ganger p de samme plassene, s jeg har reist en del og spist p mange forskjellige plasser, som tar meg til det jeg skulle nevne noe om. Maten. Maten som var f i pool-baren var god, vi spiste lunsj der flere ganger og den likte jeg veldig godt. Buffeen (?) derimot var ikke s mye skryte av. Vi hadde halvpensjon s vi spiste middag noen dager p hotellet og det var ikke like stort utvalg som det jeg er vandt med fra andre hoteller, maten var god, men for meg som ikke spiser kjtt ble det litt kjedelig og jeg var ikke alene med den tanken. Men brdet var veldig godt! (haha)

Om du gr ned denne gaten som er p bildet ovenfor har du gtt ut porten fra hotellomrdet til stranden og tatt til venstre. Denne gaten hadde mye forskjellig av smmarkeder og kafeer og restauranter. Om du heller tar til hyre og gr i et minutt er det en kaf med en utrolig god frossen yoghurt og en utrolig god pesto pasta, husker dessverre ikke navnet men det var frozen yoghurt skilt utenfor, lengre nedover er det mange restauranter, litt annen klasse enn de til venstre, der kan du f mat til tusenlappen.

Konklusjonen er at det virkelig er en plass jeg anbefaler :-)

• Publisert: 26.07.2016, 14:54
  • 4 kommentarer
  • Sneak peek// hjemme fra Santorini

• Publisert: 24.07.2016, 13:19
  • Hei!

N er jeg hjemme igjen fra Santorini, vi kom i gr. Jeg hadde det utrolig fint og ferien bare fly bort, nesten kjipt komme hjem. Hotellet var utrolig fint og rommet sstrene mine og jeg hadde var renovert, hey hey. Flott hotell, flott y og herlige folk! Jeg kommer til komme med et lengre innlegg senere med bilder og mer pjatt :-)

• Publisert: 24.07.2016, 13:19
  • N reiser jeg snart!

• Publisert: 13.07.2016, 12:56
  • Hei!

Husker dere at for ei stund siden, fortalte jeg at jeg skulle til Santorini? Well well, det er ganske s veldig nrme til. Vi reiser om s kort tid at i dag begynner jeg pakke. Herregud s jeg gleder meg! Vanligvis reiser vi til syden hver pske, men vi reiste ikke denne psken, s n er det et og nesten et halvt r siden jeg sist fikk sol, og det er ganske tydelig, har null farge. Meeeen, jeg gleder meg som en liten unge. Santorini er en slik plass som jeg har hatt lyst reise til veldig lenge, det ser s fantastisk pent ut! Gled dere til de fine bildene jeg kommer til ta, haha.

I gr tok vi en liten tur for at jeg kunne f ei ny bok. Jeg har liksom gtt fra hate lese (snn helt serist, jeg er veldig drlig, haha) til elske det! Hver jul fr vi ei bok av mamma og den jeg fikk jula 2015 brukte jeg et halvt r p. Men i gr plukket jeg med meg to stykker. "Syk pike" av Espen Holm og "Gone girl/Flink pike" av Gillian Flynn. Jeg elsket virkelig Gone girl som film og har hrt utrolig mye bra om boka ogs, s vi fr se hva jeg synes. Syk pike bladde jeg tilfeldig forbi p nettet men den virket skikkelig interessant, den har jeg begynt p og s langt elsker jeg den!

Grsdagens antrekk (jeg skrev frst "grsdagens yenbryn", haha, carmen humor)

S, her fr dere se noen bilder av den nydelige plassen jeg snart skal til, .