carmenlouise

Santorini del 2

• Publisert: 29.07.2016, 11:30
  • Hei hei!

Da var jeg tilbake med litt mer bilder og pjatt om turen jeg hadde til Santorini. Om du ikke har lest det forrige innlegget, kan du klikke HER

Før vi reiste sto vi mellom to turer vi skulle hive oss på. Den ene var en guidet tur rundt på så og si hele øya inkl. vinsmaking på en vingård. Den andre var middag på en båt mens man så solnedgangen. Vi valgte å bli med på turen rundt på øya, noe jeg er veldig glad for!

Bussen gikk fra hotellet da klokka var halv to. Første plassen vi var var kun en kort tur fra hotellet der vi gikk rundt, fikk div. info og tatt mange fine bilder. jeg husker dessverre ikke nøyaktig hva han fortalte men det var noe om at bak en dør var det flere dører og bak de dørene var det enda flere dører. Så bak en dør tror jeg det var 15 hjem. Forstå at det var mange ord og tall her, hehe, veldig stilig vertfall :-)

Så kjørte vi videre til en super høy topp hvor det var konge utsikt, say no more, bare se på bildene.

Sååå kjørte vi videre til den byen jeg tror jeg likte best, den var utrolig vakker, sjarmerende og koselig.

FUN FACT: Visste du at de blå takene vi tenker at er typisk gresk ikke kom før på femti tallet?

And then we move on to the winery

Dette var utsikten fra selve vingården. Santo winery om jeg ikke tar feil. Skulle gjerne tatt flere bilder herfra men det forsvant litt for meg, uansett så er dette en av plassene jeg kunne tenke meg å gifte meg, herregud så fint det var på denne toppen!

Og resten av dagen og kvelden avsluttet vi på Oia (som btw. uttales iia)

Først reserverte vi bord på en restaurant som jeg ikke husker navnet på, men apollo anbefalte den. Ikke gå dit. De ansatte som vi møtte virket ikke særlig hyggelige og ikke særlig glad for at vi bestilte bord hos dem. Så vi reserverte på en annen. Beklager men jeg kan ikke komme på hva den het, men det var noe sånn "sunset" og om jeg ikke tar helt feil var det noe cocktail også, haha. Men der var det derimot koselige folk og fantastisk mat og utsikt! Er ikke uten grunn for at den het noe med sunset altså. Så var jeg også superheldig med at dagens var vegetar.

Dette var rett foran meg, konge utsikt når du spiser, haha.

Tortellini med et godt fyll, var noe ost og greier, haha, husker ikke helt, var sååå godt! Også var det soltørkede tomater og kremet ostesaus.

Etter vi hadde sett solnedgangen og spist både middag og dessert, så må jeg bare avbryte meg selv om skyte inn en ting om denne desserten. Jeg bestilte sjokolade, jordbær, vanilje og peanøtt is om jeg ikke tar helt feil, uansett så gledet jeg meg til peanøtt isen (dette var en gigantisk is) men jeg "fant" den liksom ikke. Men jeg spiste og spiste og tenkte den sikkert lå på bunnen av all isen. Hvilken skuffende opplevelse tror du ikke det var da jeg fant ut at de hadde tatt feil, jeg fikk banan is istedet for peanøtt... Trist men en fin historie i etterkant, husk å se for dere meg som sliter med fire svære kuler is etter en mektig og god middag, haha. Men tilbake til det jeg skulle fortelle. Dere ser på bildene at det var en del folk i gatene for å se solnedgangen (som btw er/var rundt halv 9). Da vi hadde spist og skulle ned igjen til bussen var det så godt som umulig å komme seg ut. Gatene var proppet med mennesker, angret på at jeg ikke tok bilde av det, det var sick. Men det gikk :-) Jeg husker ikke når vi var tilbake igjen men det var mellom ti og halv tolv en gang, haha, har virkelig ikke peiling, men en fin tur var det uansett :-)

• Publisert: 29.07.2016, 11:30
  • Santorini del 1

• Publisert: 26.07.2016, 14:54
  • Hei!

16 juli til 23 juli var jeg på Santorini. Jeg har i løpet av mine 15 år vært i femten land/øyer og Santorini er en av favorittene så langt. Hotellet vi lå på heter Santo Miramare resort og ligger i byen Perivolos, et lite, sjarmerende strøk.

I dette innlegget er det bilder fra hotellområdet spesielt, også kommer jeg til å poste et nytt innlegg senere der det er mer bilder fra øya osv. :-)

Jeg er usikker på hvor mange rom det var på hele hotellet men seks av rommene på hele hotellet var oppusset og veldig fine. Vi hadde tilsammen fire rom, og to av dem var oppusset. Rommet vi hadde var 106.

Lene Mari og mitt sitt rom.

Pool-baren hvor de hadde en helt sick god iskaffe!

Stranden som er rett nedforbi hotellet med egne solstoler med gode madrasser og om du vil ha noe å drikke er det bare å rekke opp ei hånd og bestille så kom de ned på stranda med det til deg, hvis ikke det er luksus then don`t ask me.

Dette hotellet kan jeg så absolutt gå god for! De ansatte, rommene (alle rommene skal være nye til neste år) og området var kjempe bra. Som nevnt ovenfor så har jeg vært i 15 land/øyer og har reist flere ganger på de samme plassene, så jeg har reist en del og spist på mange forskjellige plasser, som tar meg til det jeg skulle nevne noe om. Maten. Maten som var å få i pool-baren var god, vi spiste lunsj der flere ganger og den likte jeg veldig godt. Buffeen (?) derimot var ikke så mye å skryte av. Vi hadde halvpensjon så vi spiste middag noen dager på hotellet og det var ikke like stort utvalg som det jeg er vandt med fra andre hoteller, maten var god, men for meg som ikke spiser kjøtt ble det litt kjedelig og jeg var ikke alene med den tanken. Men brødet var veldig godt! (haha)

Om du går ned denne gaten som er på bildet ovenfor har du gått ut porten fra hotellområdet til stranden og tatt til venstre. Denne gaten hadde mye forskjellig av småmarkeder og kafeer og restauranter. Om du heller tar til høyre og går i et minutt er det en kafè med en utrolig god frossen yoghurt og en utrolig god pesto pasta, husker dessverre ikke navnet men det var frozen yoghurt skilt utenfor, lengre nedover er det mange restauranter, litt annen klasse enn de til venstre, der kan du få mat til tusenlappen.

Konklusjonen er at det virkelig er en plass jeg anbefaler :-)

• Publisert: 26.07.2016, 14:54
  • 4 kommentarer
  • Sneak peek// hjemme fra Santorini

• Publisert: 24.07.2016, 13:19
  • Hei!

Nå er jeg hjemme igjen fra Santorini, vi kom i går. Jeg hadde det utrolig fint og ferien bare fløy bort, nesten kjipt å komme hjem. Hotellet var utrolig fint og rommet søstrene mine og jeg hadde var renovert, hey hey. Flott hotell, flott øy og herlige folk! Jeg kommer til å komme med et lengre innlegg senere med bilder og mer pjatt :-)

• Publisert: 24.07.2016, 13:19
  • Nå reiser jeg snart!

• Publisert: 13.07.2016, 12:56
  • Hei!

Husker dere at for ei stund siden, fortalte jeg at jeg skulle til Santorini? Well well, det er ganske så veldig nærme til. Vi reiser om så kort tid at i dag begynner jeg å pakke. Herregud så jeg gleder meg! Vanligvis reiser vi til syden hver påske, men vi reiste ikke denne påsken, så nå er det et og nesten et halvt år siden jeg sist fikk sol, og det er ganske tydelig, har null farge. Meeeen, jeg gleder meg som en liten unge. Santorini er en slik plass som jeg har hatt lyst å reise til veldig lenge, det ser så fantastisk pent ut! Gled dere til de fine bildene jeg kommer til å ta, haha.

I går tok vi en liten tur for at jeg kunne få ei ny bok. Jeg har liksom gått fra å hate å lese (sånn helt seriøst, jeg er veldig dårlig, haha) til å elske det! Hver jul får vi ei bok av mamma og den jeg fikk jula 2015 brukte jeg et halvt år på. Men i går plukket jeg med meg to stykker. "Syk pike" av Espen Holm og "Gone girl/Flink pike" av Gillian Flynn. Jeg elsket virkelig Gone girl som film og har hørt utrolig mye bra om boka også, så vi får se hva jeg synes. Syk pike bladde jeg tilfeldig forbi på nettet men den virket skikkelig interessant, den har jeg begynt på og så langt elsker jeg den!

Gårsdagens antrekk (jeg skrev først "gårsdagens øyenbryn", haha, carmen humor)

Såå, her får dere se noen bilder av den nydelige plassen jeg snart skal til, æææ.